A fogyás tulajdonképpen egyszerű matematika. A testsúlycsökkenés lényege, hogy kevesebb kalóriát viszünk be, mint amennyit elégetünk. Ezt ugyan nem lehet megkerülni, de nem mindegy, hogy mit eszünk.

“Egyes ételek segítenek a fogyásban” – mondja Heather Mangieri, a Táplálkozási és Diatetikai Akadémia szóvivője – “mivel ezek hatására hosszabb ideg teltnek érezzük magunkat és csökkentik az étel utáni sóvárgást.”

Egyesek hatására gyorsul az anyagcsere is. Tehát gondoljon az alábbi listára, amikor elmegy a boltba bevásárolni.

borso

1. Bab, borsó, hüvelyesek

A bab olcsó, laktató, sokoldalú és jó fehérjeforrás. A babnak magas a rosttartalma is és lassan emésztődik. Emiatt tovább érzi magát teltnek és kevesebbet eszik.

 

2. Leves

Kezdje az étkezést egy csésze levessel és valószínűleg összességében kevesebbet fog enni. Fontos, hogy húsleves alapú legyen, egyébként lehet krémleves vagy darabos. A leves kalóriatartalma 100 és 150 között legyen, tehát kerülje a tejszín- és vajhegyeket, liszhabarásokat.

 

3. Étcsokoládé

Szeretne csokoládét enni étkezések között? Tejcsokoládé helyett egyen egy-két kocka étcsokoládét. Egy koppenhágai vizsgálatban azt találták, hogy azok a csokoládéimádók, akik étcsokoládét kaptak, 15%-kal kevesebb pizzát ettek néhány órával később, mint azok, akik tejcsokoládét kaptak.

 

4. Zöldségpüré

Ha étrendjét több zöldséggel egészíti ki, egyszerre “bűnözhet” és csökkentheti kalóriabevitelét. Penn State kutatók karfiol- és cukkinipürét adtak sütőben sült sajtos makarónihoz. Az embereknek az étel így is ugyanúgy ízlett, azonban 200-350 kalóriával kevesebbet ettek. Ezek az egészséges zöldségek alacsony kalóriatartalmú, telítő hatású anyaggal egészítik ki az ízletes ételt.

5. Tojás és sonka

Egy fehérjében gazdag reggeli segít abban, hogy ellenálljon egész nap a nassolásnak. Egy vizsgálatban elhízott, fiatal nők 35 gramm fehérjével kezdték a napot – ez valószínűleg több, mint amit Ön eszik- és azonnal teltebbnek érezték magukat. A nők 350 kalória tartalmú reggelit kaptak, amely tojásból és egy marha húspogácsából állt. A magas fehérjetartalmú reggeli hatása úgy tűnik egészen estig kitartott, mivel ezek a nők kevesebbet nassoltak zsíros, cukros ételekből, mint azok, akik gabonapehellyel kezdték a napot.

Szerző: Dr. Baksay Beáta

Forrás:

  • Heather Mangieri, RD, spokesperson, Academy of Nutrition and Dietetics.
  • Joy Dubost, PhD, RD, spokesperson, Academy of Nutrition and Dietetics.
  • Flood, J. Appetite, November 2007.
  • Sorenson, L. Nutrition and Diabetes, published online Dec. 5, 2011.
  • Blatt, D. American Journal of Clinical Nutrition, April 2011.
  • Leidy, H. American Journal of Clinical Nutrition, published online Feb. 27, 2013.
  • Flood-Obbagy, J. Appetite, April 2009.
  • Bourdon, I. Journal of Nutrition, May 2001.
  • Mattes, R. Journal of Nutrition, September 2008.
  • Mozaffarian. New England Journal of Medicine, June 2011.
  • Fujioka, K. Journal of Medicinal Food, Spring 2006.
  • Reviewed on September 30, 2013