6. Diófélék, olajos magvak
Napközben harapnivalóként javasolt egy kis marék mandula, mogyoró, dió vagy pekándió. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy diófélék nassolása esetén az emberek automatikusan kevesebbet esznek a későbbi étkezések során.

7. Alma, gyümölcsök
Almalé vagy almaszósz helyett inkább ropogós almát egyen. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a gyümölcsök egészben jobban csökkentik az étvágyat, mint a gyümölcslevek vagy a gyümölcsszószok. Ennek egyik oka az, hogy a nyers gyümölcs több rostot tartalmaz. Emellett a rágás olyan jeleket küld az agynak, hogy valami jelentőset ettünk.

8. Joghurt
Függetlenül attól, hogy a görög vagy a hagyományos joghurtot szereti, a joghurt kedvező a derékbőségére nézve. Egy a Harvardon végzett vizsgálatban 120 000 embert követtek legalább 10 éven keresztül. Az összes megfigyelt étel közül a joghurt volt az, amely a legszorosabb kapcsolatot mutatta a fogyással.

9. Grépfrút
Igen, a grépfrút is segít Önnek a kilók leadásában, főként, ha Önnél fennáll a cukorbetegség kockázata. San Diego-i Scripps Klinikán a kutatók azt találták, hogy ha az emberek minden étkezés előtt egy fél grépfrútot megesznek, akkor átlagosan 12 hét alatt több mint 1,5 kg-ot fogynak. Grépfrútlé fogyasztása is hasonló eredménnyel járt. De legyen óvatos: Nem fogyaszthat grépfrútot vagy grépfrútlevet, ha Ön bizonyos gyógyszereket szed. Ellenőrizze minden vényköteles gyógyszerének a tájékoztatójában vagy kérdezze meg a gyógyszerészt vagy az orvost.

Ésszel vásároljon
Joy Dubost PhD, RD ételkutató hangsúlyozza, hogy vásárlásnál ne felejtse sovány, fehérjében gazdag ételekkel, friss zöldséggel és gyümölccsel, valamint teljes kiőrlésű gabonatermékekkel megtölteni a bevásákosarát. “A tartós fogyás szempontjából legfontosabb az étrend megfelelő összetétele.”

Szerző: Rövidné Kovács Beatrix

Forrás:

  • Heather Mangieri, RD, spokesperson, Academy of Nutrition and Dietetics.
  • Joy Dubost, PhD, RD, spokesperson, Academy of Nutrition and Dietetics.
  • Flood, J. Appetite, November 2007.
  • Sorenson, L. Nutrition and Diabetes, published online Dec. 5, 2011.
  • Blatt, D. American Journal of Clinical Nutrition, April 2011.
  • Leidy, H. American Journal of Clinical Nutrition, published online Feb. 27, 2013.
  • Flood-Obbagy, J. Appetite, April 2009.
  • Bourdon, I. Journal of Nutrition, May 2001.
  • Mattes, R. Journal of Nutrition, September 2008.
  • Mozaffarian. New England Journal of Medicine, June 2011.
  • Fujioka, K. Journal of Medicinal Food, Spring 2006.
  • Reviewed on September 30, 2013